Het bij borduur project - The bee Embrodery project - (for English scroll down)

Project Spijkerjasje 



Ik hou van zoveel soorten knutselen, misschien weet je niet dat ik meer doen dan kaarten maken en foto albums maken. Ik hou er ook van om knuffelberen te maken, papieren bloemen of aan mijn muizen poppenhuis te werken, waterverven, tekenen, schilderen en ook borduren. Die laatste is waar deze blog over gaat.

Toen ik erg jong was ging ik trouw iedere woensdagmiddag naar de knutselclub voor kinderen in mijn dorp. Ik hield ervan, ik leerde daar van alles, zoals tekeningen op hout maken (door te branden) en in te kleuren, werken met hout, maar ook mijn allereerst kaart ooit. Het waren geborduurde kaarten, en ik had echt mijn passie daarin gevonden. Ik deed het zelfs zo goed, dat ik op enig moment de lerares mocht assisteren om andere kinderen ook te leren borduren op papier. Dat was een nieuw hoofdstuk en ook dat vond ik super leuk.

Dit was de start van mijn borduuravontuur. Vandaag de dag borduur ik nog steeds. Ik heb een hele boel mini fotoalbum kaften geborduurd, maar ineens dacht ik eraan om mijn borduurwerken anders te gaan gebruiken. Ik had al genoeg om aan de muur te hangen.



Ik was gek op het boek “Paint with Thread” by Emillie Ferris, dus natuurlijk moest ik het kopen. De bij op de kaft van het boek had mijn aandacht getrokken, ik heb dat patroon op een printer vergroot. En  dat patroon heb ik op de achterkant van mijn spijkerjasje gezet en dat is mijn nieuwe, blije borduur project. Op deze manier kan ik mijn borduurwerk gaan dragen en kan ik er op een functionele manier van genieten.



Ik heb zelfs wat zilver en goud garen gekocht, ik ga de bij afwerken en op het einde wat meer glitter effect geven. En als de achterkant klaar is, wil ik zelfs nog meer los uit de hand wilde bloemen etc. borduren op de mouwen, de zakken en op andere kleine plekjes om het nog opvallender te maken. De mogelijkheden zijn eindeloos met dit project. Ik moet hem snel afmaken, tenminste in ieder geval de achterkant van het jasje, het is al lente en ik wil dit geweldige jasje snel kunnen dragen.

Fijne dag & bedankt voor je bezoekje hier op mijn blog.

 Liefs, Leintje*  

 đź’—

_  _ _ 

 

 

Project Jeans Jacket



I love so many craftings, maybe you don’t know it but I do much more than making cards and scrapbooks. I also enjoy to make stuffed animals, paper flowers, working on my mouse dollhouse, watercoloring, drawing, painting and also embroidery. That last one is what this post is about.

When I was very young I always went faithfully to every Wednesday afternoon crafting club for kids in my hometown. I loved it, I learned all kinds of stuff, like making drawings on wood (burning them) and coloring it, working with wood but also making my first cards ever. They were embroidery cards, I found my passion in it. I was doing this even so well, that after some time the teacher asked me to assist her in the process of learning other kids to embroider on paper. That was a new chapter and also that aspect I liked a lot.

This was the start of my embroidery adventure. Nowadays I still embroider. I made a lot of mini scrapbooks covers with it, but suddenly I thought I need to use it in another way. I’ve had plenty to hang on the wall already.



I was totally found of the book “Paint with thread” by Emillie Ferris, so of course I had to buy it. The bee on the cover got my attention, and I enlarged it on a printer. That pattern I put on the back of a jeans jacket, and that’s my fun new embroidery project. In this way I can wear my embroidery and even more enjoy it in a functional way.



I even bought some silver and gold threats, to finish it I will give the bee itself some more glitter effects. And when the back embroidery is finished I will even do some more doodling wildflowers etc. embroidery on the sleeves, pockets and others small spaces to get it even more outstanding. The possibilities are endless with this project. I need to finish it soon, at least the back of the jacket, it’s spring already and soon I want to wear this fabulous jacket.

Have a fun day & thanks for your visit here at my blog.


 Love, Leintje*  

 đź’—

_  _ _ 

Comments

Popular posts from this blog

Challenge YOUrself #28: This One's for the Girls!

Dutch Card Lovers Challenge #252

Mijn uitwerking / my card for the "4-Season challenge #68, Sketch"